Frakt og levering

Levering:
Charmis AS pakker og sender ut varer to ganger i uka: mandag og torsdag.
Dette vil si at om du sender inn bestilling før kl 12 på mandag blir varene sendt samme dag. Det samme gjelder torsdag: bestill innen kl 12 og vi sender samme dag. Bestillinger som kommer på andre tidspunkt vil bli sendt påfølgende mandag eller torsdag.
Vi gir deg selvfølgelig beskjed om det skulle oppstå noe som gjør at varene dine blir forsinket. Det samme gjelder ved utsolgte varer.
Du vil få en ordrebekreftelse på e-post fra oss når vi har behandlet bestillingen din. Varene blir sendt når vi har mottatt betaling og du får nok en e-post som bekrefter at varene er sendt.

Frakt:
Fast frakt i Norge: 69,-. Fraktfritt ved kjøp over 800,-
Egne priser gjelder for Norden og Europa og må beregnes ved hvert enkelt kjøp.
Vi har lager på Fitjar og der kan du hente varer mandag og torsdag kl 10-14 – helt gratis! Det skal gjøres avtale om hentetidspunkt fordi det hender at vi er opptatte med å strikke…
Betaling:
Betaling skjer gjennom Stripe eller via bankoverføring for de som foretrekker det.
Angrerett og retur:
Om du ønsker å returnere varene dine kan du selvsagt gjøre det. Du har 14 dagers angrefrist ved kjøp på www.charmis.no
Charmis AS er opptatt av miljøet og vi legger derfor ikke med angrerettskjema i pakken. Du finner angrerettskjema HER  slik at du laste ned og sende tilbake til oss. Slik sparer vi papir og trær til gode for jorda vår.
Angrefristen løper fra den dagen du mottar varen, og kan kun benyttes hvis varen leveres tilbake i samme stand som du fikk den. Når du benytter deg av angreretten må du fylle ut vedlagt angrerettsskjema, og legge sammen med varen du vil returnere. Det du betalte for varen vil bli tilbakeført innen 14 dager etter at vi har mottatt varen i retur. Varene skal være ubrukte og i samme stand og mengde som ved kjøp. Merkelapper skal henge på, samt være pakket i originalemballasje. Fjernet emballasje kan i noen tilfeller bety at varens salgsverdi forringes, og dermed kan ikke angreretten benyttesNår angreretten benyttes skal du selv betale returporto. Vi anbefaler alltid å sende returpakken som pakkepost slik at den kan spores. Brevpost sendes på kundens ansvar. Vennligst bemerk at vi ikke mottar pakker som er sendt i oppkrav.
Om du ønsker å returnere varen for å bytte den i noe annet, dekker du selv porto. Salgsvarer kan ikke returneres eller byttes.
Om vi leverer feil eller det er feil eller mangler på varene du mottar gjør du følgende:
Send en mail til: team@charmis.no Vi ber om at du sender oss en beskjed med en gang du oppdager en mangel. Vi trenger kundenummer, ordrenummer og artikkelnummer på den varen du mangler eller hva som er skadet i pakken din. 
Feilleveringer vil bli rettet opp umiddelbart. Hvis varen er skadet under transport hjelper vi til med retur og erstatning av varen
Vi tar forbehold om feil priser, prisendringer og at varer kan være utsolgt eller at lageret ikke stemmer, ettersom feil kan skje.
Last ned angrerettskjema her: angrerettskjema